ERKEN OKURYAZARLIK MÜDAHALESİNDE YAZIYI REFERANS GÖSTERME STRATEJİSİNİN KULLANIMI


Creative Commons License

İŞLEK S., TURAN F.

Trakya Eğitim Dergisi, cilt.13, sa.1, ss.128-140, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Erken okuryazarlık becerileri formal okuma-yazma öğretiminden önce edinilen bilgi, tutum ve becerileri kapsamaktadır. Yazı farkındalığı da erken okuryazarlık becerilerinden birisidir. Erken okuryazarlık becerilerinin sonraki akademik beceriler üzerine etkisi yapılan birçok araştırma tarafından kanıtlanmıştır. Gelişimsel gecikme ve düşük sosyoekonomik durum gibi çeşitli nedenlerle erken okuryazarlık becerilerinde yetersizlik yaşayan çocuklara erken dönemde müdahale edilmesi ve erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesi sonraki okul başarısı için önem arz etmektedir. Yazıyı referans gösterme stratejisi de çocukların erken okuryazarlık becerilerini desteklemek için erken müdahale olarak kullanılan tekniklerden birisidir.
Early literacy skills include knowledge, attitudes and skills acquired before formal literacy teaching. Print awareness is also one of the early literacy skills. The effect of early literacy skills on later academic skills has been proven by many studies. Early intervention and supporting early literacy skills are important for later school success for children who have insufficient early literacy skills due to various reasons such as developmental delay and low socioeconomic status. Print referencing is one of the techniques used as an early intervention to support children's early literacy skills.