KOBİ lerde İnovasyon Yaklaşımı ve Politikaları


Çalıpınar H.

TSE Standard Ekonomik ve Teknik Trend Dergisi, cilt.49, sa.574, ss.66-71, 2010 (Hakemsiz Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 49 Sayı: 574
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: TSE Standard Ekonomik ve Teknik Trend Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.66-71
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Küreselleşme ve hızlı değişen teknoloji, işletmelerin ulusal ve uluslararası pazarlarda rekabet şartlarını değiştirmektedir. Bu nedenle işletmelerin mevcut rekabet düzeylerini korumak ya da diğer işletmeler üzerinde üstünlük sağlamak için kullandıkları teknolojileri ve uyguladıkları stratejileri yeniden değerlendirmeleri gerekmektedir. İşletmeler için hızlı değişimi yakalamanın ve devam ettirmenin temelindeki unsur ise inovasyondur. Bu nedenle inovasyonun işletmeler için önemi gün geçtikçe artmaktadır. Özellikle KOBİ’lerin yapılarından dolayı sahip oldukları dezavantajların üstesinden gelip, rekabetçi ve hızlı değişen ortamda fark yaratarak sürekliliklerini devam ettirebilmeleri, onların inovasyon yaklaşımları ile yakından ilişkilidir. İç ve özellikle dış çevredeki radikal değişimlerin olduğu ortamlarda KOBİ’lerin faaliyetlerine devam etmeleri ve sürekliliklerini sağlamaları, ancak değişimleri yakından takip ederek uygulayıcısı olmaları ile mümkündür. KOBİ’ler yeni pazarlara girmek, var olan pazar paylarını artırmak ve rekabet üstünlüğü sağlamak için müşteri taleplerine hızlı cevap vermeli, yeni ürün ve hizmet tasarlamalı, ürün ve hizmet kalitesini ve güvenilirliğini artırmalı ve uygun fiyatla bu ürünleri müşterilerine sunmalıdırlar. İnovasyona önem veren KOBİ’lerde pazar payının ve satışların, verimliliğin, kalitenin arttığı, dağıtım performansının geliştiği ve iyileştiği, kaynakların, zamanın daha iyi kullanıldığı ve maliyetlerin düştüğü görülmektedir.