TSE Standard Ekonomik ve Teknik Trend Dergisi, cilt.49, sa.574, ss.66-71, 2010 (Hakemsiz Dergi)
Küreselleşme ve hızlı değişen teknoloji, işletmelerin
ulusal ve uluslararası pazarlarda rekabet şartlarını
değiştirmektedir. Bu nedenle işletmelerin mevcut
rekabet düzeylerini korumak ya da diğer işletmeler
üzerinde üstünlük sağlamak için kullandıkları teknolojileri ve uyguladıkları stratejileri yeniden değerlendirmeleri gerekmektedir.
İşletmeler için hızlı değişimi yakalamanın ve devam ettirmenin temelindeki unsur ise inovasyondur. Bu nedenle inovasyonun işletmeler için önemi gün geçtikçe artmaktadır. Özellikle KOBİ’lerin
yapılarından dolayı sahip oldukları dezavantajların
üstesinden gelip, rekabetçi ve hızlı değişen ortamda
fark yaratarak sürekliliklerini devam ettirebilmeleri, onların inovasyon yaklaşımları ile yakından ilişkilidir. İç
ve özellikle dış çevredeki radikal değişimlerin olduğu
ortamlarda KOBİ’lerin faaliyetlerine devam etmeleri ve
sürekliliklerini sağlamaları, ancak değişimleri yakından
takip ederek uygulayıcısı olmaları ile mümkündür.
KOBİ’ler yeni pazarlara girmek, var olan pazar paylarını
artırmak ve rekabet üstünlüğü sağlamak için müşteri taleplerine hızlı cevap vermeli, yeni ürün ve hizmet
tasarlamalı, ürün ve hizmet kalitesini ve güvenilirliğini
artırmalı ve uygun fiyatla bu ürünleri müşterilerine sunmalıdırlar. İnovasyona önem veren KOBİ’lerde pazar
payının ve satışların, verimliliğin, kalitenin arttığı, dağıtım performansının geliştiği ve iyileştiği, kaynakların,
zamanın daha iyi kullanıldığı ve maliyetlerin düştüğü
görülmektedir.