Almancayı Türkiye’de Öğrenen Almanca Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Yabancı Dil Konuşma Deneyimleri


Demir D.

DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik, cilt.12, sa.1, ss.146-172, 2024 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de Almanca öğrenerek Almanca öğretmenliği programına yerleşmiş öğrencilerin Almanca konuşma deneyimlerinin incelenmesidir. Bu doğrultuda nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji kullanılmış ve Hacettepe Üniversitesi Almanca öğretmenliği programında okumakta olan dokuz katılımcı ile 2022-2023 güz yarı yılında yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme kayıtları öncelikle çevriyazı haline getirilmiş ve daha sonra MAXQDA 2020 yazılımı ile nitel olarak çözümlenmiştir. Elde edilen bulgular üç ana temada ele alınmıştır: (1) Almanca konuşmadaki sorunlara ilişkin görüşler, (2) Almanca konuşmaya yönelik olumlu görüşler, (3) Almanca konuşma becerisinin alt boyutlarına ilişkin öz değerlendirmeler. Bulgular, alt kategorileri ve öğrenci ifadelerinden alıntılar ile birlikte detaylı bir şekilde sunulmuş ve raporlaştırılmıştır. Son olarak yabancı dilde konuşma becerisine yönelik çeşitli eğitsel çıktılar ve konunun araştırılmasına yönelik öneriler sunulmuştur.
The purpose of this study is to examine the German speaking experiences of students who have learned German in Turkey and placed in a German language teaching program. To this end, phenomenology, one of the qualitative research designs, was used and semi-structured individual interviews were conducted with nine participants studying in the German language teaching program of a state university in Turkey in the fall semester of 2022-2023. The interview recordings were first transcribed and then qualitatively analyzed with MAXQDA 2020 software. The findings were analyzed under three main themes: (1) views and selfassessments on difficulties in speaking German, (2) positive views on speaking German, (3) views on subdimensions of German speaking skills. In addition, the findings were presented and reported in detail with their sub-categories and quotations from student statements. Finally, various educational outcomes for foreign language speaking skills and suggestions for further research on the subject are presented.