Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegrasyonunda Öğretmenlerin Durumu.


Demiraslan Çevik Y., Usluel Y.

TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY, cilt.4, sa.3, ss.119-123, 2005 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 4 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2005
  • Dergi Adı: TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
  • Derginin Tarandığı İndeksler: ERIC (Education Resources Information Center), MLA - Modern Language Association Database, Psycinfo
  • Sayfa Sayıları: ss.119-123
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada İlköğretim okulu öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT)’nin öğrenme öğretme sürecine entegrasyonundaki durumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma grubu ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 114 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde yüzde ve frekans kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi sonucunda öğretmenlerin çoğunluğunun bilgisayar kullanabilmesine karşın BİT’in öğrenme öğretme sürecine entegrasyonuyla ilgili herhangi bir etkinlikte bulunmadıkları ve alışageldikleri yöntemleri kullanmayı tercih ettikleri ortaya çıkmıştır.