Yaratıcı Drama Dergisi, cilt.14, sa.1, ss.33-54, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin fen bilimleri dersinde yaratıcı drama yöntemini
kullanmaya yönelik öz yeterlik düzeylerini, tutum düzeylerini ve görüşlerini
belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında
Türkiye’nin farklı bölgelerinde görev yapan 425 fen bilimleri ve sınıf öğretmeni
oluşturmuştur. Araştırmanın nicel kısmında Altıntaş ve Kaya (2012) tarafından
geliştirilmiş olan “Drama Yöntemi ile Fen ve Teknoloji Dersinin İşlenmesine Yönelik
Öz yeterlik ve Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Nitel kısmında ise 10 öğretmen ile yarı
yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin fen bilimleri
dersinde yaratıcı dramanın kullanımına yönelik öz yeterlik ve tutumlarının orta
düzeyde olduğu, görüşlerine bakıldığında ise drama yönteminin öğrencileri derste
aktif kıldığı, öz güvenlerini geliştirdiği, konularda kalıcılık sağladığı, somutlaştırmaya
yardımcı olduğu ve derslerinin oldukça verimli geçtiği şeklinde görüş bildirdikleri
görülmüştür.
The aim of this study is to determine the self-efficacy, attitude levels and opinions of
teachers in using the creative drama method in the science course. This study and
the research group was consisted of 425 science and classroom teachers who worked
in different geographical regions of Turkey in the 2016-2017 academic year. In the
quantitative part of the research, “Self-efficacy and Attitude Scale Toward the Process
of Science and Technology with Drama Method” developed by Altıntaş and Kaya
(2012) was applied as data collection tools. In the qualitative part of the study, semiconstructed interviews were conducted with 10 teachers. As a result of the research,
it was observed that the self-efficacy and attitude of teachers to use creative drama in
the science class was moderate level, According to the teachers’ opinions, the method
of drama that makes students active in class, develop their self-confidence, which
enables durability issues were seen as very fruitful and has helped to embody lessons.