Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersinin Drama Yöntemi ile İşlenmesine Yönelik Öz Yeterlik, Tutum ve Görüşlerinin Belirlenmesi


Eğerci Z. M., ÖZDEMİR ŞİMŞEK P.

Yaratıcı Drama Dergisi, cilt.14, sa.1, ss.33-54, 2019 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2019
  • Doi Numarası: 10.21612/yader.2019.002
  • Dergi Adı: Yaratıcı Drama Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.33-54
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin fen bilimleri dersinde yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik düzeylerini, tutum düzeylerini ve görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin farklı bölgelerinde görev yapan 425 fen bilimleri ve sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın nicel kısmında Altıntaş ve Kaya (2012) tarafından geliştirilmiş olan “Drama Yöntemi ile Fen ve Teknoloji Dersinin İşlenmesine Yönelik Öz yeterlik ve Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Nitel kısmında ise 10 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin fen bilimleri dersinde yaratıcı dramanın kullanımına yönelik öz yeterlik ve tutumlarının orta düzeyde olduğu, görüşlerine bakıldığında ise drama yönteminin öğrencileri derste aktif kıldığı, öz güvenlerini geliştirdiği, konularda kalıcılık sağladığı, somutlaştırmaya yardımcı olduğu ve derslerinin oldukça verimli geçtiği şeklinde görüş bildirdikleri görülmüştür.

The aim of this study is to determine the self-efficacy, attitude levels and opinions of teachers in using the creative drama method in the science course. This study and the research group was consisted of 425 science and classroom teachers who worked in different geographical regions of Turkey in the 2016-2017 academic year. In the quantitative part of the research, “Self-efficacy and Attitude Scale Toward the Process of Science and Technology with Drama Method” developed by Altıntaş and Kaya (2012) was applied as data collection tools. In the qualitative part of the study, semiconstructed interviews were conducted with 10 teachers. As a result of the research, it was observed that the self-efficacy and attitude of teachers to use creative drama in the science class was moderate level, According to the teachers’ opinions, the method of drama that makes students active in class, develop their self-confidence, which enables durability issues were seen as very fruitful and has helped to embody lessons.