Conceptualization of Customer Engagement and Prominent Themes in National Literature: A Bibliographic Analysis


Creative Commons License

PINAR M., ERYİĞİT C.

İşletme Araştırmaları Dergisi, vol.16, no.3, pp.1531-1551, 2024 (Peer-Reviewed Journal) identifier

Abstract

Purpose - This study aims to investigate the relationship between the Futures Market and Participation Index. The Futures Market is a type of market used to predict future price movements and provide hedging against risks. On the other hand, the Participation Index is a type of index created in accordance with Islamic finance principles and preferred by Islamic investors. Design/Metodology/Aproach - Representing the futures market, the BIST30 Futures Index is used, while representing the participation indexes, the BIST Participation100, BIST Participation50, and BIST Participation30 indexes are utilized. Data from the period of November 17, 2021, to March 5, 2024, has been employed in this study. The data pertaining to variables were transformed into return series and analyzed using the Dynamic Conditional Correlation (DCC-GARCH) model, which is one of the multivariate GARCH models. Findings - According to the research findings, it has been determined that the volatility of the BIST30 Futures Index, BIST Participation100 Index, BIST Participation50 Index, and BIST Participation30 Index is persistent and its effect lasts for a long time. Furthermore, a low degree of conditional correlation has been found between the BIST30 Futures Index and the BIST Participation100 Index, BIST Participation50 Index, and BIST Participation30 Index. Another important result obtained from the DCC-GARCH model is that there is no volatility spillover between the returns of the BIST30 Futures Index and the returns of the BIST Participation100 Index, BIST Participation50 Index, and BIST Participation30 Index. Discussion - As a result, it is observed that price movements of indexes tend to fluctuate steadily and continuously over a certain period, and price movements among indexes do not significantly influence each other. The BIST futures market does not currently appear to serve as a leading indicator for investors in the BIST participation indices. This study is expected to make a significant contribution to researchers and practitioners interested in evaluating the use of derivative instruments in Islamic financial markets.
Amaç – Müşteri katılımı, işletmelerin müşterilerle yakın ilişki kurmasını ve bu ilişkinin sürdürülebilir olmasını sağlayan önemli bir kavramdır. Kurulan yakın ilişkiler işletmelere rekabet üstünlüğü, karlılık ve sadakat gibi birçok alanda doğrudan ve dolayı olarak katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada Uluslararası ve ulusal literatürde üzerinde pek çok çalışma yapılan ve giderek popülaritesi artan bu kavramla ilgili ulusal literatürdeki çalışmaların sistematik bir analizinin yapılması, kavramın haritasının çıkarılması ve kavramla ilgili çalışmaların hangi yönde ilerlediğini anlaşılması amacıyla ulusal literatürde yer alan çalışmalar bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenecektir. Yöntem – Çalışmada araştırma yöntemi olarak bibliyometrik analiz kullanılmıştır. Bibliyometrik analiz, belirli bir araştırma alanıyla ilgili literatürde yer alan çalışmaların nicel veri yöntemleriyle sistematik bir şekilde derlenmesini ve incelenmesini sağlayan bir analiz türüdür. Bu araştırma kapsamında müşteri katılımı kavramıyla ilgili YÖK Tez Merkezi veri tabanı, DergiPark veri tabanı ve TRDizin veri tabanında yayınlanan çalışmalar “müşteri katılımı”, “tüketici katılımı”, “customer/consumer engagement”, “tüketici marka katılımı”, “consumer brand engagement” kelimeleri kullanarak taranmıştır ve bu taramadan elde edilen veri seti ile bibliyometrik analiz gerçekleştirilmiştir. Bulgular –Yapılan analiz sonucunda müşteri katılımı kavramına olan akademik ilginin yıllar içinde arttığı görülmüştür. Fakat kavrama olan ilginin artmasına rağmen müşteri katılımının Türkçe’ ye çevrilmesinde ortak bir ifade kullanılmadığı tespit edilmiştir. Anahtar kelime analizi kapsamında kavramla ilgili çalışılan konular kümelere ayrılmıştır ve kümeler şu şekilde isimlendirilmiştir: sosyal medya pazarlaması, marka, teoriler ve çalışmalarda kullanılan modeller, metodoloji ve ölçüm, mobil pazarlama, ağızdan ağıza iletişim, benlikle ilgili çalışmalar ve dijital pazarlama. Ayrıca çalışmalar yayınlandıkları kaynaklar açısından, aldıkları atıf sayıları açısından ve çalışmalarda kullanılan ölçekler açısından da analiz edilmiştir. Tartışma – Çalışmanın bulguları müşteri katılımı kavramının literatürde özellikle farklı bağlamlarda çalışılmaya devam ettiğini göstermektedir. Bununla birlikte çalışma sonucunda ortaya çıkan kümelerin içeriklerine yönelik öneriler bu bölümde sunulmuş ve müşteri katılımı konusunda çalışılabilecek farklı alanlar ortaya konulmuştur.