Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler FakültesiDergisi (Online), vol.23, no.2, pp.573-588, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Hizmet ve üretim sektöründe akıllı makinelerin sıklıkla kullanılmasıyla birlikte, son yıllarda hem
Türkiye’de hem de dünyada tartışılmaya başlanan Yapay Zeka (YZ) kavramı, insan gibi davranışlar
sergileme, sayısal mantık yürütme, hareket, konuşma ve ses tanıma gibi birçok yeteneğe sahip
yazılımsal ve donanımsal sistemler bütünüdür. YZ aynı zamanda, doğadaki varlıkların akıllı
davranışlarını yapay olarak ortaya çıkarmayı amaçlayan bir kuramı ifade etmektedir. YZ, yapay sinir
ağları, makine öğrenme ve derin öğrenme gibi, çok sayıda teknik yoluyla sağlık hizmetlerinde de
uygulanmaktadır. Bu bakımdan bu çalışmada, YZ uygulamalarının sağlık hizmetleri alanında oldukça
faydalı sonuçlar ortaya çıkardığına yönelik birtakım mevcut kanıtları sunmak amaçlanmıştır. Bu
doğrultuda, sağlık hizmetleri alanındaki YZ konulu makaleler ve uluslararası uygulama örnekleri
incelenmiştir. Buna göre, YZ yöntem ve teknikleri sayesinde sağlık hizmetlerinde maliyetlerde ve
oluşan kuyruklarda azalmalar olduğu ve teşhis ve tedavide ise daha kesin ve doğru sonuçlara ulaşıldığı
görülmüştür. Bu açıdan, YZ kavramının sağlık hizmetleri alanında daha fazla yer alması sağlık
hizmetlerinin finansal olarak sürdürülebilirliği ve kalitesi bakımından önemli görülmektedir.