Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, cilt.7, ss.34-46, 2020 (Hakemli Dergi)
Son zamanlarda devam eden Coronavirüs salgını (COVID-19), Dünya
Sağlık Örgütü tarafından uluslararası pandemi yaratan bir halk
sağlığı acil durumu olarak ilan edilmiştir. Salgın nedeniyle
hastanelere çok sayıda hasta yatışı gerçekleşmekte olup, bu
hastaların bakım ve tedavisi, hastalığın ciddiyeti ve sağlık çalışanları
da dâhil birçok kişiye bulaşma riskinin yüksek olması nedeniyle
özellik arz etmektedir. Hastalığa bağlı mortalite oranlarının
azaltılması, zamanında, ihtiyaca yönelik kanıta dayalı bakım vererek
iyileşmenin sağlanması ve sağlık çalışanlarının güvenli bir çalışma
ortamında hastalara bakım verebilmesi için hemşirelik hizmetleri
yöneticilerinin rol ve sorumlulukları bulunmaktadır. Bu derleme
makalede, COVID-19 salgınında hastanelerde hemşirelik
hizmetlerinin yönetimine ilişkin yönetici hemşirelere yardımcı
olabilecek bilgilerin ilgili literatür doğrultusunda derlenerek
verilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda COVID-19 salgını altında
hemşirelik hizmetleri yöneticilerinin sorumlulukları; hemşire ı̇ş
yükü, uygun fiziki koşullar, yeterli araç-gereç, geliştirme ve kariyer
planlama, sosyal haklar, ı̇şsağlığı ve güvenliği, ekip ı̇ş birliği, ı̇letişim,
takdir ve tanınma, etkili yönetim ve liderlik başlıkları altında ele
alınmıştır.
The recent coronavirus disease outbreak (COVID-19) has been
declared by the World Health Organization as a public health
emergency creating an international pandemic. Due to the
pandemic, a large number of patient hospitalizations take place in
hospitals. The care and treatment of these patients is characteristic
due to the seriousness of the disease and the high risk of
transmission to many people, including healthcare professionals.
Nursing services managers have roles and responsibilities for
reducing mortality rates due to illness, improving health by
providing timely, need-based evidence-based care, and providing
care for patients in a safe working environment. In this review
article, it is aimed to compile and provide information about the
management of nursing services in hospital under COVID - 19
outbreak in line with the relevant literature. In this context, the role
and responsibilities of nursing services managers under the
COVID19 outbreak were discussed under the headings of nurse
workload, appropriate physical conditions and adequate
equipment, development and career planning, social rights,
occupational health and safety, team collaboration,
communication, appreciation and recognition, effective
management and leadership