FARKLI EĞITIM MODELLERIYLE TÜRK DILI DERSININ BAŞARI ORANLARININ ANALIZI


Creative Commons License

Doğan A., Aydın C. C., Doğruluk M., Kalkan N., Korkmaz M.

IVSS 2018 ULUSLARARASI MESLEKI BILIMLER SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 01 Haziran 2018, ss.318-319

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.318-319
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte eğitim yöntemlerinde de çeşitli değişiklikler olmaktadır. Bu uygulamalardan biride örgün eğitim modeli yerine uzaktan eğitim modelinin bazı pilot dersler üzerinde uygulanmasıdır. Amaç: Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin örgün eğitim ve uzaktan eğitim modeliyle okutulmakta olan derslerdeki başarı oranlarını karşılaştırmaktır. Aynı zamanda bu iki eğitim modeli arasındaki farklılıklar incelenecektir. Yöntem: Hacettepe üniversitesinde örgün eğitim modeli ile okutulan Türk Dili dersleri 2016 yılından itibaren uzaktan eğitim modeli ile okutulmaktadır. Dersi uzaktan eğitim modeli ve örgün eğitim modeliyle alan öğrenciler arasında başarı oranlarındaki farklılıklar incelenmiştir. Bu veriler bilgisayar ortamında analiz edilerek başarı oranlarındaki farklılıkların karşılaştırması yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre başarıyı etkileyen faktörler tespit edilmeye çalışılmıştır. Bulgular: Hacettepe üniversitesinde seçilen bazı ön lisans eğitim programlarındaki Türk Dili dersi başarı notları incelendiğinde: örgün eğitim modeliyle yapılan derslerin başarı oranlarının uzaktan eğitim modeliyle yapılan derslerin başarı oranlarına göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Sonuç: Yapılan değerlendirmelerin sonucunda geçmiş dönemlerde örgün eğitim olarak verilen Türk Dili dersinde öğrencilerin daha başarılı oldukları görülmektedir. Bununla birlikte uzaktan eğitim modelinde başarı oranlarının örgün eğitime göre düşük olmasının birçok sebebinin olduğu anlaşılmaktadır. Bunlar: uzaktan eğitim modelinin nasıl uygulandığı, gerekli altyapının sağlanıp sağlanmadığı ve eğitimde gerekli etkileşimin oluşturulup oluşturulamaması gibi nedenlere dayanmaktadır. Bu ve benzeri etkenlerin başarıya doğrudan etki ettiği görülmektedir. Bu nedenlerle uzaktan eğitim modelini uygulamaya başlamadan önce kullanılacak teknik altyapı, donanım ve eğitim materyallerinin önceden hazırlanması gerekmektedir.

ABSTRACT

There have been various changes in education methods with the developing technology. One of these method is distance education model. Beside the formal education model, the distance education model is applied on some pilot courses in Turkey. Cause: This study is aiming at to compare the success of the Turkish Language Course with given formal education and distance education models and determining the differences these two courses. Method: Turkish Language Courses have been teaching in Hacettepe University with the distance education model since 2016. As a method, the student’s success rates differences were compared with using learning model and the structured education model. The findings were analyzed in computer environment and the differences in success rates were compared. Factors, affecting success were tried to be determined. Findings: When examining the success of the Turkish language course notes in some of the pre-selected license training programs at the University of Hacettepe; it is seen that the success rates of the courses taken in the formal education model are higher than the success rates of the courses taken in the distance education. Results: As a result of the evaluations, it is concluded that students were more successful in Turkish Language courses which was given in early periods as formal education. However, it was understood that there are many reasons for the success rates of distance education model is being low than formal training. These are based on such factors as how the distance education model is used, whether the infrastructure is provided and required interaction in education cannot be created. These and similar factors seem to have a direct impact on success. For this reason, it is necessary to prepare the technical infrastructure, hardware and training materials to be used before applying the distance education model.