IVSS 2018 ULUSLARARASI MESLEKI BILIMLER SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 01 Haziran 2018, ss.318-319
ÖZET
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte eğitim yöntemlerinde
de çeşitli değişiklikler olmaktadır. Bu uygulamalardan biride örgün eğitim
modeli yerine uzaktan eğitim modelinin bazı pilot dersler üzerinde uygulanmasıdır.
Amaç: Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin örgün eğitim ve uzaktan eğitim modeliyle
okutulmakta olan derslerdeki başarı oranlarını karşılaştırmaktır. Aynı zamanda
bu iki eğitim modeli arasındaki farklılıklar incelenecektir. Yöntem: Hacettepe üniversitesinde
örgün eğitim modeli ile okutulan Türk Dili dersleri 2016 yılından itibaren
uzaktan eğitim modeli ile okutulmaktadır. Dersi uzaktan eğitim modeli ve örgün
eğitim modeliyle alan öğrenciler arasında başarı oranlarındaki farklılıklar incelenmiştir.
Bu veriler bilgisayar ortamında analiz edilerek başarı oranlarındaki farklılıkların
karşılaştırması yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre başarıyı etkileyen faktörler
tespit edilmeye çalışılmıştır. Bulgular: Hacettepe üniversitesinde seçilen bazı
ön lisans eğitim programlarındaki Türk Dili dersi başarı notları incelendiğinde:
örgün eğitim modeliyle yapılan derslerin başarı oranlarının uzaktan eğitim
modeliyle yapılan derslerin başarı oranlarına göre daha yüksek olduğu görülmüştür.
Sonuç: Yapılan değerlendirmelerin sonucunda geçmiş dönemlerde örgün eğitim
olarak verilen Türk Dili dersinde öğrencilerin daha başarılı oldukları görülmektedir.
Bununla birlikte uzaktan eğitim modelinde başarı oranlarının örgün eğitime göre
düşük olmasının birçok sebebinin olduğu anlaşılmaktadır. Bunlar: uzaktan eğitim
modelinin nasıl uygulandığı, gerekli altyapının sağlanıp sağlanmadığı ve eğitimde
gerekli etkileşimin oluşturulup oluşturulamaması gibi nedenlere dayanmaktadır.
Bu ve benzeri etkenlerin başarıya doğrudan etki ettiği görülmektedir. Bu
nedenlerle uzaktan eğitim modelini uygulamaya başlamadan önce kullanılacak
teknik altyapı, donanım ve eğitim materyallerinin önceden hazırlanması
gerekmektedir.
ABSTRACT
There have been various changes in education methods with
the developing technology. One of these method is distance education model. Beside
the formal education model, the distance education model is applied on some
pilot courses in Turkey. Cause: This study is aiming at to compare the success
of the Turkish Language Course with given formal education and distance
education models and determining the differences these two courses. Method:
Turkish Language Courses have been teaching in Hacettepe University with the
distance education model since 2016. As a method, the student’s success rates
differences were compared with using learning model and the structured education
model. The findings were analyzed in computer environment and the differences
in success rates were compared. Factors, affecting success were tried to be
determined. Findings: When examining the success of the Turkish language course
notes in some of the pre-selected license training programs at the University
of Hacettepe; it is seen that the success rates of the courses taken in the
formal education model are higher than the success rates of the courses taken
in the distance education. Results: As a result of the evaluations, it is
concluded that students were more successful in Turkish Language courses which
was given in early periods as formal education. However, it was understood that
there are many reasons for the success rates of distance education model is
being low than formal training. These are based on such factors as how the
distance education model is used, whether the infrastructure is provided and
required interaction in education cannot be created. These and similar factors
seem to have a direct impact on success. For this reason, it is necessary to
prepare the technical infrastructure, hardware and training materials to be
used before applying the distance education model.