Çevre Eğitiminde Belgesel Temelli Artırılmış Gerçeklik Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri


Creative Commons License

ALTUNTAŞ E. Ç., TURAN S. L.

Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, cilt.10, sa.2, ss.281-298, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.56423/fbod.1119286
  • Dergi Adı: Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.281-298
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışma kapsamında çevre eğitiminde dış ve iç mekan öğrenme ortamını birbirine bağlayan belgesel temelli artırılmış gerçeklik uygulamalarına dayalı öğretime yönelik ortaöğretim öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiş olan bu çalışmada, gönüllülük esası baz alınarak 37 ortaöğretim öğrencisi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışma grubunun seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabii tutulmuş ve güvenirliği sağlayabilmek adına kodlayıcılar arası güvenirlik hesaplanmıştır (r=0.97). Çalışma sonuçları, çevre eğitiminde kullanılan belgesel temelli artırılmış gerçeklik uygulamasının ders motivasyonunu olumlu yönde etkilediğini, göz ardı edilebilir olumsuzluklarının yanında bilişsel ve duyuşsal boyut öğrenmelere yönelik önemli katkılar sunduğunu göstermektedir.
Within the scope of this study, it is aimed to determine the opinions of secondary school students on teaching with documentary-based augmented reality applications that connect the outdoor and indoor learning environment in environmental education. In this study, which was designed with a case study, one of the qualitative research methods, semi-structured interviews were conducted with 37 secondary school students on a voluntary basis. Criterion sampling, one of the purposive sampling methods, was used in the selection of the study group. The obtained data was subjected to content analysis and intercoder reliability was calculated to ensure its reliability (r=0.97). The results of the study show that the documentary-based augmented reality application used in environmental education positively affects the motivation of the lesson and makes significant contributions to cognitive and affective learning, despite possible negativities.