Fen Öğretimi, Cemil Aydoğdu,Sevgi Kıngır, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.73-103, 2020
Günümüz eğitim sisteminin de benimsediği yapılandırmacı kuram ışığında ortaya çıkan
araştırma sorgulamaya dayalı fen öğretimi yaklaşımıyla öğretmenin rehber, öğrencilerin
ise aktif ve merkezde olduğu, yaparak-yaşayarak, araştırarak-sorgulayarak öğrendiği bu
yaklaşıma göre laboratuvarların fen eğitimindeki yeri ve öneminin daha da arttığı
bilinmektedir. Öğrencilerin merak duygusuyla yaratıcılıklarını da kullanarak edindiği
bilgileri ürüne dönüştürmeleri açısından veya teorik bilginin pratiğe dökülmesinde
laboratuvar uygulamalarının ne derece önemli olduğu bilinen bir gerçektir. Bu anlayışla bu
bölümde önce fen eğitiminin amacına, fen öğretim programlarının tarihsel gelişimine ve
fen eğitiminde laboratuvarın önemine değinilmiştir. Daha sonra laboratuvar güvenliği ve
laboratuvar kullanım tekniği ayrıntılı bir biçimde ele alınmakta ve etiket okuma, güvenlik
bilgi formları, kimyasal maddelerin nasıl saklanması ve depolanması gerektiği gibi konular
açıklanmaktadır. Son olarak ise laboratuvar kullanım tekniği ve güvenlik önlemlerine
dikkat edilmediği takdirde okullarda ne gibi kazaların yaşandığı örnekler üzerinden
tartışılmıştır.