Amaç: Çalışmamızın amacı ülkemizdeki ergoterapistlerin lisans eğitimine bakış açılarını ve mesleki yeterlilik hakkındaki görüşlerini incelemektir.Gereç ve yöntem: Çalışmaya, ergoterapi bölümü mezunu olan 30 kişi katıldı. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler, betimsel ve içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmeye çalışılmıştır.Bulgular: Katılımcıların %73,3’ü mesleki uygulama derslerini vaka görme, vaka değerlendirme ve müdahale planı oluşturma açılarından yararlı bulmuştur. Katılımcıların %26,7’lik kısmı ise mesleki uygulama derslerini hasta ve aile ile iletişim kurabilme açısından faydalı görmüştür. Katılımcıların %70’i kazandığı yeterlilikleri iş yaşamında etkin bir şekilde kullandığını ifade etmiştir. Sonuç: Lisans eğitiminin iş yaşamındaki yansımaları ile ilgili geri bildirimler alınmasının ergoterapi eğitiminin gelişimine katkı sağlayacağını düşünmekteyiz. Bu yönde ileri çalışmalar yapılmasını önermekteyiz.
Purpose: The aim of our study is to examine the perspectives of occupational therapist in our country on undergraduate education and their views on professional competence.Material and Methods: 30 people who graduated Department of Occupational Therapy were included in the study. In this qualitative research method, a semi-structured interview technique was used. The data obtained from the interviews were analysed by using descriptive and content analysis methods.Results: 73.3% of the participants found professional practice lessons useful in terms of seeing clients, clients’ evaluation and creating an intervention plan. 26.7% of the participants found the professional practice lessons useful in terms of communicating with the client and family. 70% of the participants stated that they used their competencies effectively in business life. Conclusion: We think that receiving feedback about the reflections of undergraduate education in business life will contribute to the development of occupational therapy education. We recommend further studies in this direction.