Bir TÜBİTAK SOBAG Araştırma Projesinin (107k039) Hikâye(lendirilme)si


Creative Commons License

BİNARK F. M.

İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, cilt.38, sa.2, ss.459-474, 2019 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Vaka Takdimi
  • Cilt numarası: 38 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Sociological abstracts
  • Sayfa Sayıları: ss.459-474
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada bir TÜBİTAK SOBAG projesi (107k039) üzerinden, araştırmacının özdüşünümselliği ile katılımcılar, destekleyen kuruluş ve endüstrinin aktörleri arasında araştırmacının pozisyon alışındaki önem açıklanacaktır.

Saha çalışmasından çıkan dersler serimlenecektir. Saha çalışması Türkiye’de oyun endüstrisi ve dijital oyun kültürü üzerine 2007 ve 2009 yılları arasında gerçekleştirilmiştir.

In this paper, through the storytelling of a TÜBİTAK SOBAG research Project (107k039), I will emphasize the importance of self-reflexivity of the researcher, and her/his position taking during the ethnographic field research among the participants, funding institutions, and industries’ agents. Then the lessons taken from the field will be explained. The field research, discussed here is carried on the game industry and digital game culture in Turkey from 2007 to 2009.