Cumhuriyet'in 100. Yılında Öğretmenlik Mesleği Dünü, Bugünü ve Yarını, Şefika Şule Erçetin,Gökhan Dağhan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.165-176, 2023
Eğitimin bir ülke için
en önemli unsur olduğu konusunda herhangi bir şüphe yoktur. Bir ülkenin
gittikçe artan bilgi tabanlı küresel toplum ve ekonomiler içinde gelişimini
sağlayabilmesi, sürdürebilmesi ve yaşamaya devam edebilmesi iyi eğitilmiş ve
iyi vatandaşlardan oluşan bir nüfusa sahip olmasına bağlıdır. Bu bakımdan eğitimin en temel görevlerinden
biri, bireyin kişiliğini olumlu yönde etkileyerek iyi bir vatandaş olmasına
katkı sağlayarak aynı kültürü yaşayan, aynı geçmişi paylaşan ve aynı gelecek
düşüncesine sahip insanların yetişmesidir. Bu özelliklere sahip insanlar
milleti oluşturur. Eğitim sistemlerinin temel amacı o ülkenin nitelikli insan
gücünü yetiştirmek ve yurttaşlarına vatandaşlık eğitimini vermek, Türk
milletini millet yapan kültürel ve medeniyet değerlerini gelecek nesillere
aktarmaktır. Türk Milletinin ülküsünü gelecek nesillere aktarmak yani deden
toruna Türk Milletinin kültürel gen mesajlarını aktarmak da eğitim sisteminin
görevleri arasındadır. Bu görev eğitim sisteminin en önemli öğesi olan öğretmen
eliyle yapılacaktır. Eğitim, teknolojik gelişmelere göre sürekli yenilenme
ihtiyacı hissetse de insan unsurunun hiçbir zaman tamamen devre dışı
kalmayacağı söylenebilir. Bu da öğretmenlik mesleğinin geleceğin dünyasında da
var olacağı şeklinde yorumlanabilir. Kısaca öğretmenlik mesleği gelecekte yok olmanın
aksine önemi daha da artacaktır. Fakat öğretmenin işlevi ve sorumlulukları
değişecektir. Öğretmenler artık gelecek dönemin
liderlerinden de öte gelecek dönemin önderleri olacaklardır. Tarihte yeni bir
sayfa açan ve tarihte tekerrürü kıran kişiler öğretmenler olacaktır. Gelecek
nesillerin mimarı olan, toplumsal ihtiyaçların karşılanması hususunda daima bir
öncü görevini üstlenen öğretmenler, geleceğin eğitiminde de kuşkusuz bir
lokomotif vazifesini üstlenmeye devam edeceklerdir. Yarının öğretmenleri; Türk Milletini dünya
milletler ailesi içerisinde farklı kılan kültürel ve medeniyet değerlerini
bilen, sindiren, yaşamına adapte eden, Atatürk’ün ülküsünü rehber olarak gören
birey olarak yetiştirilmiş, milletinin ve devletinin çıkarlarını şahsi
çıkarlarına tercih eden, erdemli, vefalı, evrensel değerleri benimsemiş, 21. Yüzyıl eğitim
becerilerinin uygulayıcısı, reformcu eğitmenler olmak zorundadırlar.