Turkish Journal of Audiology And Hearing Research, cilt.4, sa.1, ss.11-17, 2021 (Hakemli Dergi)
Amaç: Bilindiği gibi, COVID-19 pandemisi nedeniyle geçtiğimiz
yıl boyunca zorunlu olarak yüz yüze eğitime ara verilmiştir. Bu
çalışmada, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Odyoloji
Bölümü lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki deneyim ve
görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya 2020-2021 Güz Döneminde
Odyoloji Lisans Bölümünde öğrenim gören 18-50 yaşları arasındaki
toplam 141 öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin
uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerini belirtecekleri bir soru formu
hazırlanmış ve öğrencilerden çevrim içi olarak sorulara cevap
vermeleri istenmiştir.
Bulgular: Öğrenciler, uzaktan eğitimin en çok teorik bilgi
düzeyine, en az ise mesleki beceri düzeyine katkıda bulunduğunu
belirtmişlerdir. Uzaktan eğitimin teorik bilgiye olumlu katkısını 4.
sınıftaki öğrencilerin 1. ve 2. sınıftakilere göre istatistiksel olarak
anlamlı düzeyde daha fazla bulduğu gözlenmiştir (p<0,05). Mesleki
becerilere olumlu katkısı içinse 2. sınıfların skorları 1. sınıflara göre,
4. sınıflarınsa 2. sınıflara göre istatistiksel olarak anlamlı ölçüde daha
düşük bulunmuştur (p<0,05).
Sonuç: Bu çalışma, Odyoloji bilimi öğrencilerinin uzaktan eğitim
sürecinde almış oldukları eğitim hakkındaki görüş ve deneyimlerinin
bilimsel literatüre kazandırılması nedeniyle önemlidir. Mevcut
deneyimlerden hareketle uzaktan eğitim sistemindeki sorunlar
giderilmeye çalışılabilir ve üniversitelerde geleceğe yönelik alternatif
eğitim stratejileri geliştirilebilir.
Objective: Over the past year, face-to-face education had to be
suspended due to the COVID-19 pandemic. Hence, this study aimed
to investigate the experience and opinions of Audiology students at
Hacettepe University on distance learning during the COVID-19
pandemic.
Materials and Methods: 141 undergraduate students between
the ages of 18-50 years enrolled in the undergraduate program
in the academic year of 2020-2021 were the target population. An
e-questionnaire was prepared to ask for their opinions on distance
learning.
Results: The participants stated that distance learning contributed the
most to their theoretical knowledge and the least to their professional
skills. Positive contribution of distance learning to theoretical
knowledge was found to be significantly greater in 4th grade students
when compared to 1st and 2nd grade students (p<0,05). For its
positive contribution to professional skills, the scores of the 2nd grade
students were found to be statistically significantly lower than the
1st grade students, whereas the scores of the 4th grade students were
significantly lower than the 2nd grade students (p<0,05).
Conclusions: Present study contributed significantly to scientific
knowledge about the experiences and opinions of Audiology students
on distance learning. Current findings may help educators to minimize
existing problems and to develop alternative education strategies for
the future