İnönü University International Journal of Social Sciences, cilt.7, sa.1, ss.143-161, 2018 (Hakemli Dergi)
Her birey yaşamını idame ettirebilmek için finansal kararlar vermek zorundadır. Basit
bir mutfak alışverişinden gayrimenkul alımına, emeklilik planlamasından yatırım
kararlarına kadar hayatımızın her döneminde finansal tercihler yapmamız
gerekmektedir. Finansal okuryazar olan bir birey bu konularda daha isabetli kararlar
verecek ve bütçesini daha doğru yöneterek ülke ekonomisine de katkıda bulunacaktır.
21. yüzyılda hızla değişen piyasa koşulları, bireylerin finansal karar vermelerini
gerektiren durumların artışı ve toplumun demografik yapısındaki değişimler, finansal
okuryazarlık konusunun önemini su yüzüne çıkarmaktadır. Gündelik yaşamda
yatırımdan tasarrufa, bilinçli tüketimden kredi kartı kullanımına kadar pek çok farklı
alanda finansal araç ve uygulamaların artması sonucunda bireylerin sağlıklı finansal
kararlar verebilmesi için finansal okuryazar olmaları zorunlu bir hale gelmiştir.
Tarama modelinde gerçekleştirilen çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin finansal
okuryazarlık seviyelerini ölçmek ve bu özelliklerin demografik değişkenlerle ilişkisini
incelemektir. Araştırmanın evrenini üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler
fakültelerinde okuyan öğrenciler; örneklemini ise Hacettepe Üniversitesi ve Bilecik
Şeyh Edebali Üniversitesi’nde okumakta olan 300 öğrenci oluşturmaktadır.
Anket sonuçlarında; öğrencilerin %45’inin finansal okuryazarlık hakkında ortalama
bilgiye sahip olduğu, %38.6’sının ise finansal konularda başarılı olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.