International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), cilt.8, sa.4, ss.126-140, 2019 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin etkili performans gösterebilmeleri ve kendilerinden beklenenleri karşılayabilmeleri için hizmet öncesinde çok
iyi yetiştirilmeleri, hizmet içinde de mesleki becerilerini ve yeterliliklerini sürekli olarak geliştirmeleri gerekmektedir. Bu
nedenle öğretmen eğitimi üzerinde dikkatle durulması ve öğretmen eğitiminin çağın koşullarına göre sürekli iyileştirilmesi ve
geliştirilmesi beklenmektedir. Öğretmen eğitimini geliştirebilmek ve daha nitelikli duruma getirebilmek için de öğretmen
eğitiminde uluslararası yapı, işleyiş ve yönelimlerden yararlanılması önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, Amerika
Birleşik Devletleri, Japonya, Singapur ve Finlandiya’nın sınıf öğretmeni yetiştirme sistemlerini incelemektir. Ülkelerin
öğretmen yetiştirme sistemleri; hizmet öncesi öğretmen eğitimi, öğretmenlik mesleğine başlama koşulları ve öğretmenlerin
mesleki gelişimlerine yönelik uygulamalar başlıkları altında incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, ülkelerin öğretmen
yetiştirme sisteminde benzer yapı ve süreçlerin izlendiği; ancak uygulamalarda farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır.
Türkiye’de sınıf öğretmeni adaylarının seçimi ile öğretmenlerin sürekli mesleki gelişimleri kapsamında düzenlemelere
özellikle ihtiyaç duyulduğu görülmüştür. Özellikle öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin meslektaşları ile işbirliği içinde
gerçekleşmesi ve düzenlenen hizmet içi eğitim etkinliklerinin öğretmenlerin ihtiyaçlarına göre gerçekleştirilmesi gerektiği
ortaya çıkmıştır.
Teachers need to continually update their professional skills and competencies to be able to perform effectively and meet
expectations. To make teacher education more qualified, it is important to determine international general structures and
orientations in education. The aim of this study is to examine classroom teacher training systems of the United States, Japan,
Singapore, and Finland. Teachers’ training systems were included as pre-service teacher education, the structure, and content
of the classroom teaching program, conditions for starting the teaching profession, early career teaching, and continuing
professional development. As a result of the study, it was found that similar structures and processes were followed in the
teacher training system of the countries, but there were differences in the practices. There is a specific need for regulations
within continuing professional development among classroom teachers in Turkey as well as the selection requirements of
teacher candidates. Teachers' professional development should be encouraged to take place cooperatively with colleagues.
Additionally, in-service training should be planned according to teacher needs