Fizik Öğretimi


Şen A. İ. (Editör) , Akdeniz A. R. (Editör)

Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2017

  • Basım Tarihi: 2017
  • Yayınevi: Pegem A Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara

Özet

Üç yılı aşkın bir süredir üzerinde çalıştığımız fizik öğretimi alanında öncü sayılabilecek bu eseri sizlere ulaştırmanın büyük bir mutluluğunu yaşamaktayız. 80’li yılların başından bu yana önemli bir aşama kat etmiş Türkiye’deki fizik eğitimi çalışmalarına baktığımızda, öğretimde temel alınabilecek kaynak kitap konusunda ciddi bir sıkıntı görülmektedir. Halihazırda olan kitapların çoğu genel öğretim yöntem ve tekniklerle ilgili kuramsal düzeyde ya da KPSS gibi sınavlara hazırlık amacıyla soru çözmeye yönelik olarak yazılmıştır. Kuramsal bilginin yanında aşama aşama uygulama örnekleri içeren ve öğretmenlerin derslerinde kullanabileceği hazır materyaller maalesef sınırlı sayıdadır. Ayrıca alan yazındaki yeni gelişmelerin özetlendiği güvenilir bir kitap bulmak da oldukça zordur. Genel olarak bu ihtiyaçları temel alarak fizik öğretimi kitabını hazırlamayı amaçladık. Hedef kitlemizin ilki geleceğimizin teminatı olan fizik öğretmen adaylarıdır. Öğretmen yetiştirme programında yer alan “Özel Öğretim Yöntemleri I, II” veya “Fizik Öğretim Yöntemleri I, II” gibi alan eğitimi derslerinde bu kitabın faydalı olacağını düşünmekteyiz. Diğer bir hedef grubumuz halihazırda görev yapan öğretmenlerimizdir. Aslında kitap her ne kadar gerek başlık gerekse ilk bakışta içerik olarak tamamıyla fizik öğretimi gibi görünse de, kuramsal içerik ve ele alınan örnek etkinlikler fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarına da katkı sağlayacak niteliktedir. Elinizdeki bu eser toplam 18 bölümden oluşmaktadır. Bölümlerin içeriğini oluştururken, seçilen yönteme uygun çağdaş öğrenme kuramları, bunlara dayalı öğretim strateji ve uygulama modelleri temel alınıp sunulmuştur. Bununla birlikte, bölümlerin sayfa sınırlamasından dolayı örnek etkinlikler sınırlı sayıda tutulmuştur. Sunulan kuram ve modeller dikkate alınarak istenilen farklı konularda etkinlik geliştirme uygulayıcılara bırakılmıştır. Konuları seçerken fizik eğitiminde şu ana kadar temel olan konular olduğu kadar son yıllarda öne çıkan güncel yaklaşım, yöntem ve teknikler de dikkate alınmıştır. Her bir bölüm alanında uzman, kişisel bilgi ve deneyimi olan akademisyenler tarafından kaleme alınmıştır. Bölümlerin yazılma aşamasında bölüm yazarları ile editörler arasında sıkı bir iletişim olmuş, karşılıklı fikir alışverişi yapılmıştır. Kitapta onca dikkate rağmen olası hatalar ve gözden kaçan noktalar olmuş ise, bunları bizimle paylaşmanızdan memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz.