Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2017
Üç yılı aşkın bir süredir üzerinde çalıştığımız fizik öğretimi alanında öncü
sayılabilecek bu eseri sizlere ulaştırmanın büyük bir mutluluğunu yaşamaktayız.
80’li yılların başından bu yana önemli bir aşama kat etmiş Türkiye’deki fizik
eğitimi çalışmalarına baktığımızda, öğretimde temel alınabilecek kaynak kitap
konusunda ciddi bir sıkıntı görülmektedir. Halihazırda olan kitapların çoğu genel
öğretim yöntem ve tekniklerle ilgili kuramsal düzeyde ya da KPSS gibi sınavlara
hazırlık amacıyla soru çözmeye yönelik olarak yazılmıştır. Kuramsal bilginin
yanında aşama aşama uygulama örnekleri içeren ve öğretmenlerin derslerinde
kullanabileceği hazır materyaller maalesef sınırlı sayıdadır. Ayrıca alan yazındaki
yeni gelişmelerin özetlendiği güvenilir bir kitap bulmak da oldukça zordur. Genel
olarak bu ihtiyaçları temel alarak fizik öğretimi kitabını hazırlamayı amaçladık.
Hedef kitlemizin ilki geleceğimizin teminatı olan fizik öğretmen adaylarıdır.
Öğretmen yetiştirme programında yer alan “Özel Öğretim Yöntemleri I, II” veya
“Fizik Öğretim Yöntemleri I, II” gibi alan eğitimi derslerinde bu kitabın faydalı
olacağını düşünmekteyiz. Diğer bir hedef grubumuz halihazırda görev yapan
öğretmenlerimizdir. Aslında kitap her ne kadar gerek başlık gerekse ilk bakışta
içerik olarak tamamıyla fizik öğretimi gibi görünse de, kuramsal içerik ve ele
alınan örnek etkinlikler fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarına da
katkı sağlayacak niteliktedir.
Elinizdeki bu eser toplam 18 bölümden oluşmaktadır. Bölümlerin içeriğini
oluştururken, seçilen yönteme uygun çağdaş öğrenme kuramları, bunlara dayalı
öğretim strateji ve uygulama modelleri temel alınıp sunulmuştur. Bununla birlikte,
bölümlerin sayfa sınırlamasından dolayı örnek etkinlikler sınırlı sayıda tutulmuştur.
Sunulan kuram ve modeller dikkate alınarak istenilen farklı konularda etkinlik
geliştirme uygulayıcılara bırakılmıştır. Konuları seçerken fizik eğitiminde şu ana
kadar temel olan konular olduğu kadar son yıllarda öne çıkan güncel yaklaşım,
yöntem ve teknikler de dikkate alınmıştır. Her bir bölüm alanında uzman, kişisel
bilgi ve deneyimi olan akademisyenler tarafından kaleme alınmıştır. Bölümlerin
yazılma aşamasında bölüm yazarları ile editörler arasında sıkı bir iletişim olmuş,
karşılıklı fikir alışverişi yapılmıştır. Kitapta onca dikkate rağmen olası hatalar ve
gözden kaçan noktalar olmuş ise, bunları bizimle paylaşmanızdan memnuniyet
duyacağımızı belirtmek isteriz.