Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, cilt.10, sa.2, ss.386-405, 2022 (Hakemli Dergi)
Araştırma kapsamında STEM eğitimine yönelik belirlenen kısıtlamalar sonucu
ortaya çıkan makalelerin analizi yapılmıştır. Toplamda 3362 makaleye
ulaşılmıştır. Araştırmacıların amacı bağlamında yapılan kısıtlamalar sonucunda
975 makale üzerinden analiz gerçekleştirilmiştir. Araştırmada R-Studio programı
kullanılarak bibliyometrik analiz yapılmıştır. 2004-2021 yılları arasında Web of
Science veri tabanında yayımlanmış STEM eğitimi makaleleri kullanılmıştır. Alana
yönelik makalelere, dergilere, anahtar kelimelere, kelime yapılarına, yazarlara,
atıf patlama değerlerine, tematik yapılara ve iş birliği ağlarına ulaşılmıştır.
Araştırma sonucunda konu alanının popülerliğinin devam ettiği, uluslararası
alanda iş birliğine önem verildiği ve araştırılması gereken farklı konu başlıklarının
olduğu tespit edilmiştir. Özellikle ülkemiz araştırmacılarının konu alanın farklı
noktalarına odaklanması ve iş birliğine açık çalışmalara yönelmesi önerilmiştir.