V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi , Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.79
Bu çalışmanın amacı, fen eğitiminde kullanılacak bir portfolyo değerlendirme yöntemi
geliştirmektir. Çalışmada, araştırmacılar portfolyonun amaçlarını ve öğrencilerin eğitim
programı içerisinde gelişimlerini, değişiklikleri göstermek için gerekli veri araçlarını
oluşturmuşlardır. Araştırmacılar öğrenciler tarafından kullanılan performans kriterleri, örnek
formlar, kayıt tutma stratejileri geliştirmişlerdir. Geliştirilmiş doküman öğrenciler için, onların
kendi ilerlemeleri ile belirlenmiş olan standartları karşılaştırmak ve yansıtmak amacıyla bazı
yansıtıcı formlar içermektedir. Bu kriteri karşılamak amacıyla, öğrencinin kendi portfolyosunu
oluşturmak için gerçek öğrenmeleri açısından ne toplaması gerektiğine karar vermesi
sağlanmıştır. Portfolyo değerlendirme yöntemi, kendine güveni ve istekliliği oluşturmanın yanı
sıra öğrencileri, ailelerinin ve öğretmenlerinin değerlendirmeleriyle motive eder. Çalışma 2001-
2002 öğretim yılı güz döneminde Beytepe İlköğretim Okulu’nda uygulanmıştır. Bu çalışmaya 33
öğrenci ve onların velileri ile fen bilgisi öğretmeni katılmıştır. Bu çalışmada veri analizinde
kullanılan metot niteliksel ve niceliksel metottur. Çalışmanın sonuçları, portfolyo değerlendirme
yönteminin fen eğitiminde nitelikli öğrencileri belirlemek, desteklemek, öğrenme ve öğretme
sürecini geliştirmek ve bilimsel gelişmeyi izlemek amacıyla kullanılabileceğini göstermiştir.