KİTAP: MEDYA OKURYAZARLIĞI, cilt.0, sa.0, ss.91-108, 2016 (Hakemsiz Dergi)
Özet
Bu çalışma yeni medya okuryazarlığı meselesini günümüzde önemli tartışma konularından biri haline gelen trollük kavramı bağlamında ele almaktadır. Türkiye’deki trollük olgusunu araştıran “Sosyal Medya ve Trol Olgusu” adlı projenin bulgularından faydalanılarak bu çalışmada Twitter’daki eğlence trolleri olgusu ile nasıl başa çıkılacağı konusu tartışılmaktadır. Literatürde yer alan trollük olgusu ile başa çıkma yollarına ve konuyla ilgili uzman görüşlerine yer verilerek yeni medya okuryazarlığının kullanıcılara kazandıracağı becerilerin trollük olgusu ile mücadeledeki önemi vurgulanmaktadır. Bu çalışma kapsamında, sosyal medya ortamlarında trol hesaplara karşı mücadele yolu olarak her düzeyde (yaş grubunda) yeni medya okuryazarlığı politikası önerilmektedir.