Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.6, sa.3, ss.804-816, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma İngilizce öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalıklarının yaratıcı drama ile
geliştirilmesini amaçlamaktadır. Çalışmaya katılan 10 öğretmen adayı 18 saatlik drama eğitimine
katılmıştır. Drama eğitimi öncesi ve sonrasında aynı anket uygulanmış, sonrasında ayrıca görüşme
formları doldurulmuş, her atölye bitiminde odak grup tartışmaları yapılmış ve katılımcı ürünleri
toplanmıştır. Nicel ve nitel karma analizlerinin sonucunda katılımcıların üstbilişsel farkındalıklarında
olumlu yönde bir gelişim olduğu görülmüştür. Ayrıca, katılımcıların sadece akademik ve mesleki
farkındalık değil, kişisel gelişim kazandıkları da gözlemlenmiştir.
This study aims to improve the metacognitive awareness of English language preservice teachers. 10 pre-service teachers who participated in the study took part in an 18-hour-drama
workshop. The same inventory, MAIT, was administered to the participants twice: in the beginning and
at the end of the process. Additionally, interview forms were filled in, and focus group discussions were
held at the end of each drama session. Finally, drama products were collected. As a result of the mixed
method data analysis, it was found that there was a positive improvement in the metacognitive
awareness of the participants. In addition, it was were observed that the participants gained not only
academic and professional awareness, but also personal development.