Kodaly Müzik Eğitim Yaklaşımına Genel Bir Bakış


Mete M.

Müzik Eğitiminde Öğretim Yaklaşım ve Yöntemleri, Doç. Dr. Emin Erdem Kaya, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.53-68, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Ders Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Eğitim Kitabevi
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Sayfa Sayıları: ss.53-68
  • Editörler: Doç. Dr. Emin Erdem Kaya, Editör
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Müziğin herkes için ulaşılabilir olması, sistemli ve planlı olarak erken yaşlarda başlaması gerektiği düşüncesi birçok besteci/müzik eğitimcisinin özel ilgi duyduğu bir konu ve alan olmuştur. Kodaly (Koday okunur) müzik öğretimi yaklaşımı, Macar besteci, eğitimci, dilbilimci, etnomüzikolog Zoltan Kodaly, öğrencileri ve meslektaşları tarafından geliştirilen bir müzik eğitimi sistemidir. 1950’li yıllardan itibaren Macar eğitim sistemi içinde başarıyla uygulanmış, uluslararası düzeyde tanınması 1958 yılında Viyana’da, 1963 yılında Tokyo’da ve 1964 yılında Budapeşte’de yapılan ISME Konferanslarıyla (International Society for Music Educators) başlamıştır. Ülkemizde yeterince tanınmayan ve eğitim sistemimizde hak ettiği yeri henüz bulamayan bu sistem, günümüzde Avrupa’nın birçok ülkesinde ve Kuzey ve Güney Amerika, Güney Afrika, Çin, Malezya, Japonya, Avusturalya ve Yeni Zelanda’da halen başarıyla uygulanmaktadır. Bu bölümde Kodaly yaklaşımı biraz daha yakından incelenecek ve örnek bir etkinlik yer alacaktır.