YAPILANDIRMACI BİR DİJİTAL OYUN: ENERJİK


Creative Commons License

Sayın Z., Arık G., ARKÜN KOCADERE S., ERDEM M.

Eğitim Teknolojileri Okumaları 2017, Odabaşı H. F., Akkoyunlu, B., İşman A., Editör, Sakarya Üniversitesi, Tojet, Ankara, ss.849-864, 2017

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2017
  • Yayınevi: Sakarya Üniversitesi, Tojet
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.849-864
  • Editörler: Odabaşı H. F., Akkoyunlu, B., İşman A., Editör
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yapılandırmacı öğrenme ilkeleri üzerine temellenen öğrenme materyalleri bilgiyi aktarmaktan çok öğrencilerin etkileşim içinde kendi öznel anlamlarını oluşturmalarını destekleyecek nitelikte olmalıdır. Böylesi materyallerin nitelikleri düşünüldüğünde genelde oyunlar özelde ise bilgisayar oyunları etkili seçenekler gibi görünmektedir; çünkü oyunlar öğrencilerin hem bilişsel hem de fiziksel olarak aktif etkileşimlerine olanak veren ortamlardır. Oyun ile öğrenme öğrencilerin yenidünyaları keşfetmelerine ve aynı zamanda derin öğrenmeler gerçekleştirmelerine yardımcı olabilmektedir. Bilgisayar oyunları meydan okuma, sosyalleşme, bireysel deneyim, keşfetme ve etkileşim gibi özellikleri ile bireyler için sürekli bir çekim alanıdır. Bu noktada soru şudur; dijital oyunlar, temel dinamikleri korunarak yapılandırmacı ilkelere göre tasarlanabilir mi? Bu çalışmada, bu soru doğrultusunda yapılandırmacı ilkeler dikkate alınarak bir bilgisayar oyunu geliştirilmiş- tir. Çalışmada oyunun temel dinamikleri korunmaya ve yapılandırmacı öğrenme anlayışının ilkeleri oyuna katılmaya çalışılmıştır. Dijital oyunların yapılandırmacı ilkeler temelinde geliştirilebilirliği ise tasarım süreci üzerinden tartışılmıştır.