Social Network Analysis of Academic Studies on Gifted People


Creative Commons License

GÜRLEN E., ÖZDİYAR Ö., ŞEN Z.

EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, cilt.44, sa.197, ss.185-208, 2019 (SSCI) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 44 Sayı: 197
  • Basım Tarihi: 2019
  • Doi Numarası: 10.15390/eb.2018.7735
  • Dergi Adı: EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Social Sciences Citation Index (SSCI), Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.185-208
  • Hacettepe Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada üstün yeteneklilik alanının tarihsel sürecini ve genel yapısını ortaya koyarak alanın kuş bakışı görülmesine yardımcı olmak amacıyla üstün yeteneklilik ile ilgili 1956-2016 yılları arasında yayımlanan ve WoS veri tabanında indekslenen 1035 makale bibliyometrik özellikleri açısından incelenmiş ve CiteSpace 4.0 programı kullanılarak sosyal ağ yapısı ortaya çıkarılmıştır. Araştırmanın sonucunda yıllara, ülkelere, üniversite/enstitü künyelerine ve araştırma alanlarına göre üstün yeteneklilere yönelik eğitim alanında yayımlanmış makalelerin dağılımı belirlenmiştir. Ayrıca bu yayınlara ait kelime ve anahtar kelime ağ yapısı, dergi atıf ağ yapısı, kaynak ortak atıf ağ yapısı ve yazar ortak atıf ağ yapısı ortaya çıkarılmıştır. Yeni bir çalışmaya başlayacak olan araştırmacıların, üstün yeteneklilik alanında olabildiğince çok bilgi edinmek amacıyla bu araştırmanın sonuçlarından yararlanabileceği düşünülmektedir.

In this study, 1035 articles on giftedness published between the
years of 1956-2016 and indexed in WoS were analyzed in terms of
their bibliometric qualities and the social network structure was
revealed by means of using CiteSpace 4.0 program in order to
present the historical process and the general structure of the field
of giftedness and thus help the field to be viewed from above with
a bird’s eye. As a result of this research; the distribution of the
number of publication and citation of articles on giftedness within
the field of education according to years, countries,
university/institute labels, and research fields. Moreover, word and

keyword network structure, cited journal network structure, co-
cited reference network structure and co-cited author citation

network structure belonging to these publications were revealed. It
is thought that researchers to start a new study will make use of the
results of this study so as to get as much information as possible
about the field of giftedness.