ÇELİK S. (Yürütücü), SÖZER M. A., OLÇAY S., KÖKSAL M. S., ARAS S.
2022 - 2022
Okul öncesi ve ilkokul yıllarında çocuğun gelişim ve öğrenmesini desteklemek adına yapılan girişimler ancak çocuğu tanımakla mümkündür. Bu noktada çocukların gelişim ve öğrenmesinden sorumlu olan öğretmenlerin de, çocuğun gelişim özellikleri, ilgi, beceri, tutum, kişilik özellikleri, akran ilişkileri gibi davranışsal özellikleri ile güçlü ve geliştirilmesi gereken yönleri hakkında yeterli ölçüde bilgi sahibi olması beklenmektedir. Çocuğu tanıma ve değerlendirme süreci çok yönlü bir süreçtir. Bu süreçte çocuğa tanıma ve değerlendirmeye yönelik çalışmaların farklı ortamlarda ve zamanlarda süreklilik göstermesi, çoklu kaynaklardan yararlanılması ve elde edilen sonuçların çocuğun gelişim ve öğrenmesi ile ilgili kararlara yön vermesi önem taşımaktadır. Bu doğrultuda bu proje kapsamında okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin gelişim ve öğrenmeyi izleme ve değerlendirme becerilerinin desteklenmesi, öğrenme süreçlerinin değerlendirilmesinde pedagojik dokümantasyon kullanımı hakkındaki temel bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve değerlendirme verisine dayalı eğitsel karar alma süreçleri konusunda rehberlik edilmesi hedeflenmektedir. Proje, içerik geliştirme, geliştirilen içeriklerin alan uzmanları tarafından değerlendirilmesi, yüz yüze ve dijital eğitici eğitimlerinin gerçekleştirilmesi yoluyla yapılacak yaygınlaştırma faaliyetlerini kapsamaktadır. Proje kapsamında öğretim program çerçevesi, basılı ve dijital ortamda eğitici eğitimi kılavuzları, uzaktan öğretim videoları ve değerlendirme birimleri geliştirilecektir. Projenin temel hedef kitlesi okul öncesi ve sınıf öğretmenleridir.