Özel amaçlı İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarına ilişkin bir durum çalışması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Ayşenur Külünk

Danışman: Özlem Canaran

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu durum çalışmasının amacı, Türkiye'de bir devlet üniversitesinde askeri İngilizce derslerini veren Özel Amaçlı İngilizce (ÖAİ) öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını ortaya çıkarmaktır. Çalışma, ÖAİ öğretmenlerine kurumları tarafından sağlanan profesyonel destek sistemlerini ve öğretmenlerin ÖAİ öğretiminde karşılaştıkları zorlukları da araştırmaktadır. Çalışmanın katılımcıları, lisans öğrencilerine ÖAİ eğitimi veren 29 öğretim elemanıdır. Veriler, 30 maddelik anket ve yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Betimsel istatistikler SPSS programı kullanılarak hesaplanmış, görüşmelerin analizi için tematik analiz yapılmıştır. Anketten elde edilen bulgular, ÖAİ öğretmenlerinin akademik uygulama, ÖAİ öğrencileri, ÖAİ programı geliştirme, programın uygulanması ve değerlendirme konusunda kendilerini profesyonel olarak yeterli bulduklarını ortaya çıkarmıştır. Ancak nitel veri analizi, ÖAİ öğretmenlerinin derslere hazırlanma, ÖAİ öğrencilerinin bilgilerini artırma, ve ÖAİ materyalleri geliştirme açısından önemli zorluklarla karşılaştıklarını göstermiştir. Son olarak, ESP öğrencileri ve meslektaşlarına ek olarak, öğretmenlerin bireysel çabalarının birincil mesleki destek sistemleri olduğu ortaya çıkmıştır.